Astrid Axelsson – om att kombinera tävling med förtroendeuppdrag

10850724_10153049840535312_768798694_nAstrid Axelsson, 19, är idag Ordförande för Smålands Ridsportförbunds DUS (Distriktungdomssektion) samtidigt som hon tävlar aktivt för Norrahammar-Tabergs Ridklubb.

Hur ser ditt ridintresse ut?

Jag bor på en gård och har haft häst sen jag var 4 år! Jag har ridit sen dess. Har just nu två svenska halvblod som jag tävlar och försöker hålla i trim på den nivå jag är.

Hur lyckas man kombinera skola, förtroendeuppdrag och tävlingar?

Prioritera. De måste man göra. Skriv upp en lista, skriv vad som är viktigast för dig i längden och just vid tillfället och jobba utifrån de. Viktigt är också att planera sina dagar. För mig var föreningslivet viktigt och jag har lärt mig otroligt mycket på vägen!

Om vi tänker tävlingar för barn, vilka bitar/områden är det viktigt att barn lär sig och utvecklar i samband med tävling tycker du?

Vad jag tycker är viktigast är att man inte gör saker för krångligt.. Jag kan tycka att vissa delar i tävlingsmomenten är svåra att förstå och gör de inte lätt för ovana ryttare med ovana föräldrar! Jag vill göra regler och synen på tävlan enklare. Det ska vara enkelt och roligt, men ändå tävling.

 10836517_10153049840500312_916887804_n

 

Här kan du kommentera inlägget.