Världens bästa ridskola!

Hej på er, 

Nu är det dags för min bloggvecka i det nya formatet, jag hoppas det kommer att gå bra. 

Såhär på söndagskvällarna brukar jag försöka planera veckan som kommer för att se vad det är som är på gång. 

Under veckan kommer jag att ägna mig åt planering av Ungdomsforum samt ett möte med Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarnas Ungdomsråd. Självklart kommer ni kunna följa med genom bloggen. 

Imorgon är det måndag, vilket för mig innebär ridlektion på ridskolan där jag rider. En hel timme på hästryggen, det är bästa starten på veckan. 

Visst kan det kännas lite motigt nu när det är regnigt, kallt och mörkt ute men en sak vet vi och det är att våren alltid kommer tillslut. 

När jag för några veckor trotsade regnet och gav mig ut på en skrittur med ridskolegruppen möte vi en pappa med en son på cykel. De stannar snällt vid vägkanten och tittar på oss när vi rider förbi.

Hejhej- säger jag. (jag försöker alltid prata lite med dem som jag möter på ridturer eftersom jag kan förstå att man upplever hästar lite läskiga från marken..så kan man avdramatisera det genom att prata lite.)

Hej – säger pojken. Pappa, jag vet vem som är ridbestämaren säger pojken till sin pappa. Jaha, vem då? frågar pappan.

Hon, säger pojken och pekar på mig (!)

Jaha, varför det?, säger pappan. Jo, svara pojken. Hon har en svart häst.

Jag ler och rider vidare och inser att pojken faktiskt har rätt. Alla vi som är engagerade medlemmar i Svenska Ridsportförbundet jobbar för att ridsporten ska bli så bra som möjligt för så många som möjligt. Tillsammans bestämmer vi över ridsportens framtid och jobbar för att gör ridskolan till världens bästa. 

 Image
 
Lerig häst hör hösten till!

 Nu, Solsidan!

/ Klara

Här kan du kommentera inlägget.